'घायलको तरही मुसयारा' पुन: संचालन गर्नु ठिक होला कि नहोला ?

'घायलको तरही मुसायरा' कुनै बेला यहाँहरु बीच निक्कै लोकप्रिय थियो ! बिबिध कारणबस मैले त्यसलाई निरन्तरता दिन सकिन ! ३८ सौं भाग सम्म चला...

07 अप्रिल 2014 | 0 प्रातिक्रियाहरु | बाँकी अंश »

घायलको तरही मुसायरा-३८

अलिकति परदेशको कामको समय परिवर्तन अनि घर जाने हुटहुटीले गर्दा हिजो राती नै राख्नु पर्ने अंक-३८ केही ढिला भयो त्यसको लागि माफी चाहन्छु ! शाय...

02 मार्च 2012 | 0 प्रातिक्रियाहरु | बाँकी अंश »

घायलको तरही मुसायरा-३७

परदेश होस् या घरदेशको जिन्दगी त्यति सजिलो कसैको पनि हुन्न .....विभिन्न कठिनाइको बाबजुद पनि यहाँहरुको उत्साहजनक सहभागिताले मलाइ निक्कै हौसला...

23 फेब्रुअरी 2012 | 49 प्रातिक्रियाहरु | बाँकी अंश »

घायलको तरही मुसायरा-३६

हिजै जस्तो लाग्छ मैले फेसबुक मार्फत तरही मुसायरा संचालन गर्ने सोच बनाएको .... । थाहा नै नपाइ यो ३५सौं र पुरानो ८ औँ समेत गर्दा ४३ भाग...

16 फेब्रुअरी 2012 | 31 प्रातिक्रियाहरु | बाँकी अंश »

आखिर किन ताराले आत्महत्या गर्यो ?

सत्यकथा  -दलबीर सिंह बराइली 'घायल' पोहोर साल यसै बेला छुट्टी गएको थिएँ र यस पटक पनि जाने तयारी गर्दैछु । तर यो साल देखि काठ्मा...

08 सेप्टेम्बर 2014 | 0 प्रातिक्रियाहरु| बाँकी अंश »

"बेवारिसे डायरी" पाना पल्टाएर त हेर्नुस्

कथा आचार्य सुविसुधा एकदिन बिहानै ओच्छ्यानमा ढल्किरहेको बेलामा कसैले ढोकामा टकटक गरेको आवाज आयो । म आफूले ओढेको कम्मल पन...

10 अप्रिल 2014 | 0 प्रातिक्रियाहरु| बाँकी अंश »

कथा: “नुर”

कुमार श्रेष्ठ "यात्री" साउदीका हरेक पत्र-पत्रिकामा नुरको आत्महत्याको खबरले म आश्चर्यमा परेँ । म अफिस भित्रैको एउटा क्याबिनमा कम्यु...

10 अप्रिल 2014 | 0 प्रातिक्रियाहरु| बाँकी अंश »

चेलीको पीडा

कथा By कल्पना पौडेल “जिज्ञासु” दुर्गम जिल्लाको विकट गाउँमा एक निम्न वर्गीय परिवारमा जन्मिएकी थिइन् । मिना कान्छो भाइ गर्भमा हुँदा...

09 अप्रिल 2014 | 0 प्रातिक्रियाहरु| बाँकी अंश »

बिदेशमा हराएकी आमा * कथा

इन्द्रेणी शर्मा “जलद“   ऊ आफ्ना लाला बालालाइ छोडेर हिडेको पनि ५ बर्ष पुगेछ , लोग्नेसंग  राम्रो सम्बन्ध नभएपछि , कान...

29 अप्रिल 2013 | 0 प्रातिक्रियाहरु| बाँकी अंश »

कथा - ठूलो रुख I

विपुल सिजापति  झ्याल खोल्ने बित्तिकै त्यो हाँगा झ्यालमा अलिकति ठोक्किएर हल्लन्थ्यो । कोपीला लागेका फूलका केहि सेता पत्रहरु त...

02 अक्टोबर 2012 | 0 प्रातिक्रियाहरु| बाँकी अंश »

(लघु कथा)"पुर्ख्यौली पेशारुपी सेवा"I

आचार्य प्रभा  म न्युरोडको एक छेउमा हिँडीरहेको थिएँ । धुलो र धुँवाले गर्दा मुख छोप्नु कर नै थियो । यसो बाटोको छेउमा एउटा सानो तन्...

02 अक्टोबर 2012 | 0 प्रातिक्रियाहरु| बाँकी अंश »

यो ब्लग हेर्नेको संख्या

75255

पन्चे बाजा जन्तीहरु.......

literatureofnepali.com

मेरो खुशी गर्भभित्रै ......crbt 0130023720 prbt 60419741

150th YO SANJH YO SUBASH

पुस्तक समिक्षा: "खोलीबिनाको बगर र म प्यासी पाठक"

म गजल भन्ने शब्दहरू सुन्थे रेडियॊमा, पढ्थे बिभिन्न पत्र पत्रिकामा, २००७ ताका प्रवासिए पछि कम्प्युटरसंग परिचित भएँ र नयाँ साइनो जोडे...

15 जुन 2015 | 0 प्रातिक्रियाहरु| बाँकी अंश »

‎'ममताको आँचल' नियाल्दा

- डा. बमबहादुर थापा 'जिताली' १. परिचय कवयित्री सुमित्रा पौडेल नेपाली गीति कविताको फाँटमा उदाएकी उज्ज्वल उषाकालीन प्रतिभा हुन् । उनका कवित...

12 नोभेम्बर 2011 | 1 प्रातिक्रियाहरु| बाँकी अंश »

थोपा-थोपाका भित्र बाहिर

मेरो लेखनको सुरुवाती दिनहरु सम्झदा केही विस्रनै नसक्ने कुराहरु छन् । एकातिर रमाइलो वाल्यकाल अर्कोतिर त्यही वाल ह्रदयलाई गहिरो प्रभाव पार्न...

06 नोभेम्बर 2011 | 0 प्रातिक्रियाहरु| बाँकी अंश »

कबि मुकेश राइेको 'अनुभूतिका रंगहरु'सँग केहीक्षण रंगिँदा

(पुस्तक बिचार)   आचार्य प्रभा                            भनिन्छ...

26 सेप्टेम्बर 2011 | 0 प्रातिक्रियाहरु| बाँकी अंश »

गज़ल: यत्ति बुझ्नू यो धर्तिमा तिमी पनि करारमा छौ I

दलबीर सिंह बराइली 'घायल' खोलालाई सोधि हेर कहाँ पुग्ने बिचारमा छौ?समयलाई पनि सोध किन तिमी हतारमा छौ? खरिद बिक्रि हुन्छन् मान्छे नपत...

24 जुन 2015 | 0 प्रातिक्रियाहरु| बाँकी अंश »

गज़ल: मेरो बारे झुठा हल्ला, फिजाएझै लाग्छ

रिता रोकादेउराली ४ गोर्खा मेरो बारे झुठा हल्ला, फिजाएझै लाग्छमखमलि माया पनि, बिझाएझै लाग्छ। मेरो हरेक हर्कत, चासो राखी कसैलेकतै क...

22 जुन 2015 | 0 प्रातिक्रियाहरु| बाँकी अंश »

गज़ल:पाप आउँछ घाँटी रेट्न सत्य टाढा जाँदा I

पाप आउँछ घाँटी रेट्न सत्य टाढा जाँदा  मान्छे हुन्छ दिशाहिन लक्ष्य टाढा जाँदा । हतास हुँदै दौड धुप गरिरहन्छ मान्छेआफूबाट कालो ...

22 जुन 2015 | 0 प्रातिक्रियाहरु| बाँकी अंश »

गजल: आज भोलि अरिंगल हाम्रो राना भएको छ ।

जिन्दगीको कथाहरु सयौं पाना भएको छजे जे लेखें सबै साँक्षी यो जमाना भएको छ । प्रकृतिले चोट माथि अझै चोट थप्दै गा'छघरबाट बेघर छौं आकास छ...

10 जुन 2015 | 0 प्रातिक्रियाहरु| बाँकी अंश »
नेपाली गजल बाचनहरु -:

गीत ~प्रिय तिम्रो चिठ्ठी पढ्दा I

कल्पना 'भाबुक' प्रिय तिम्रो चिठ्ठी  पढ्दा मुटु धड्किदैछ  नाता टुटी आँसु बग्यो मन चर्किदैछ ! तिम्रो खुशी खोजि हिड्दा स...

30 अप्रिल 2013 | बाँकी अंश »

आधा दर्जन रुपक गेडी

-टेकेन्द्र अधिकारी(१) गेडी लेखौँ साथी हो, विधा नयाँ साहित्य छोटो मीठो भावना, खुल्छ खुबै लालित्य पाल्पाली, ढाकाटोपी, शीरै नेपाली । (२) सम्व...

14 फेब्रुअरी 2012 | बाँकी अंश »

पाँच मुक्तक

मुक्तक By बोज़ राज  १, खडेरीमा पात झर्दा, रेखदेख गर्ने चाहियो,असिना, तुषारो पर्दा, रेखदेख गर्ने चाहियो,फूले 'सी आहा भन्दै, टिप्ने त...

10 अप्रिल 2014 | बाँकी अंश »

जेरुसलेमको अबिस्मरणिय सम्झना

नियात्रा---दीप्स शाह १८ अक्टोबर २०११पूर्वतिर छ्याङ्गै आकाश खुलेकोछ मानौँ निलो च्यादर अनन्त फैलिएकोछ। जस्तो मेरो घर माथिको द्यौरालीबाट...

12 नोभेम्बर 2011 | बाँकी अंश »

'गणतन्त्र र हामी'I

-दलबीर सिंह बराइली 'घायल' 'गणतन्त्र र हामी' पृथ्वीनारायणले टुक्रा टुक्रा देशलाई नेपाल बनाएउसलाई साम्राज्यवादी भन्यौं ।राणाहरूले ...

02 अगस्त 2015 | बाँकी अंश »

केही हाइकुहरु

राम थापा हरियो फुल्यो चराहरुको डेरा मनोहर नि चौतारीभित्र ... छाँया अस्ताउंदछ छहारि मनि डाँडा पर्कन्छ हृदयभरि राप निष्ठुरी बर्षा नागी पर्व...

07 जनवरी 2012 | बाँकी अंश »

अर्काको मति जुँगाको खति (व्यंग्य)

रवि रोषीदोहा कतार “काँसो रुघाले, दाई सारै छिप्पेको दारी जुँगाले ।” एक खेप किशोरअवस्थामा रिढीको“रुरु”क्षेत्रमा मकर संक्रान्तिको मेला भर्...

07 नोभेम्बर 2011 | बाँकी अंश »

न्वागी संस्कृति र रैनादेवी

—शिवहरि ज्ञवाली  पृष्ठभूमिकृषिसँग गाँसिएका हाम्रा अनेकौं सामाजिक संस्कार हाम्रो लोकजीवनको अभित्र संस्कृतिकै रूपमा विकसित हुँदै आएका छ...

09 नोभेम्बर 2011 | बाँकी अंश »

रेखा घिमिरेको 'खुशी' भिडियो

लेख : गजल र तरही मुसायरा बिचको सम्बन्ध

-सन्तोष काफ्ले स्पन्दन

यतिबेला नेपाली साहित्यमा गजल विधा निकै फस्टाएको कुरा सबैले स्वीकार गरिसकेका छन् । र मोटामोटी रुपमा गजलका नियममा आधारित गजलहरु रेडियो र वेब पत्र-पत्रिकाबाट प्रकाशित र प्रसारित भैरहेका छन् । यो राम्रो पक्ष हो यसलाई हामीले गुणात्मक रुपमा विकास भएको मान्नु पर्छ । आजकल सामाजिक संजाल फेसबूकले निकै आयाम थपेको छ । यतिबेला गजलका साथसाथै मुसायरा को चर्चा चलेको पाइन्छ । नेपाली वेब म्यागजिनमा दलबीर बराइली 'घायाल' जी ले 'घायलको तरही मुसायरा' धाराबाहिक रुपमा संचालन गर्नुभएको छ । हामीले गजलका अलवा मुसायरा के हो त ? त्यो पनि बुझ्नु आवस्यक छ । गजल र मुसायरा दुवै अरबी मुलका शब्द हुन्  । गजलको पद्गत अर्थ स्त्रीको बाणी वा स्त्रीका साथ गरिने कुराकानी हुन्छ भने मुसायरा शब्दले सायरहरुको काव्यमय प्रतियोगिता भन्ने अर्थ दिन्छ । बिशेष अर्थको रुपमा भने गजलले काव्यको एउटा भेदको रुपमा बुझाउँदछ  भने मुसायराले मुलत: उर्दू शायरहरुको सभा वा गजलबचनका सन्दर्भमा औपचारिक रुपमा सहभागी भएका कबि शायरहरुको समुहलाई बुझाउँदछ । बस्तुत:मुसायरा गजलको बिकासका क्रममा आरम्भ भएको साहित्यिक कार्यक्रमको प्रकिया हो ।
गजललाई सुरुसुरुमा पाठ्य भन्दापनि कथ्य र श्रब्य काव्यिक विधा मानिन्थ्यो । गेयताका कारण यसको सांगीतिक जगतमा उत्तिकै निकटतम सम्बन्ध रहेको छ । मुसायरा यस्तो कार्यक्रम हो, जसले कबि र श्रोताहरुबीच हार्दिक सु-सबन्ध कायम गर्ने दिशामा महत्वपुर्ण भूमिका खेलेको हुन्छ । खास गरेर गजल सर्जकहरुलाई सायर भनिन्छ ,तिनै सायरहरुले आफ्ना रचना गजल प्रकाशनका माध्यमबाट भन्दा आफ्नै स्वरका माध्यमबाट श्रोताबर्गको हृदय आकर्षित गर्ने एउटा प्रभाबकारी माध्यम मुसायरा हो । गजल सिर्जना हो भने मुसायरा त्यही सिर्जनाको प्रभाबोत्पाद्क मौखिक प्रस्तुतीकरणका लागी ब्यबस्था गरिएको मंच हो । यो मुलत साहित्यका लागी संचालित गोस्टी वा बिशिस्ट कार्यक्रमको प्रकार पनि हो । डा . घनश्याम परिश्रमी का अनुसार मुसायराको प्रारम्भ भारतीय भूमिमा फारसी साहित्यिक परिबेशमा इशाको सोर्हौ शताब्दीतिर शायर फिगानिको काल (सन् १५१९)देखि भएको हो भन्ने मान्यता छ भने अठारौ शताब्दीको आरम्भ कालसम्म आइपुग्दा यसले अत्यन्त लोकप्रियता हासिल गरेको थियो भन्ने कुरा यसको खोजमुलक अध्यनबात थाहा पाइन्छ । क्रमस :यसले उर्दू साहित्यिक संसारमा समेत विस्तार हुने अवसर प्राप्त गर्दछ । अत्यन्त महत्वपूर्ण साथ उर्दू साहित्यिक परिबेशमा प्रबिस्टी पाईसकेपछी बिषेशत:दिल्ली ,पन्जाब ,उत्तर परदेस ,हैहराबाद जस्ता प्रान्तहरुमा मुसायरा बढी लोकप्रिय हुन् पुग्दछन । आज भारतीय साहित्यिक रंगमंचमा मुसायराले निकै महत्वपूर्ण स्थान प्राप्त गरेको छ । रेडियो र टेलिभिजनजस्ता श्रब्य दृश्य बिधुतिय संचार माध्यमहरुले समेत अत्यन्त महत्व दिएर आयोजना एबंम प्रत्यक्ष प्रशारण गर्न थालेपछि त यसको आकर्षणमा अरु बढी बृद्दि भएको दृष्टिगत हुन्छ ।
मूसायराको मुलभूत बुशेषता के छ भने यसमा सहभगी कबि सायरहरुले प्रतिस्पर्धात्मक भाबना बाट प्रेरित श्रोतागणलाई प्रभावित पार्ने गरि रचना सुनाउँछन् । प्रभावित पार्ने सन्दर्भमा भन्ने अर्थात् प्रस्तुत गर्ने कलाले पनि बिशेस महत्व राखेको हुन्छ । यस्तो परम्परालाई पहिले पहिले बौद्दिक मनोरन्जनको माध्यम मानिन्थ्यो र हाल यो मान्यता कायम छ । सर्जकले गजल सुनाउदा बाह बाह , आफरिन आफरिन ,मरहवा वा मुकरर इशाद र हिन्दीमा बहुत खुब जस्ता शब्दहरुको प्रयोगका माध्यमहरुबाट प्रशंशा गर्दै शायर लाई उत्शाहित गर्दछन । तसर्थ मुसायारमा कसले बढी भन्दा बढी वाह वाह पाउन सक्छ भन्ने भावना बाट प्रेरित भएरनै सायरहरु बडो रोचकतापूर्ण शैलीमा गजल पढेर वा गाएर सुनाएका हुन्छन । त्यतिबेला मंच र रौनक मजदायी हुन्छ ।
भनिन्छ ,मुसायराको जन्म र बिकासकोसंगै एउटा विकृतिले पनि सुटुक्क प्रवेश गरेको थियो । गजलकारहरुमा कहिले काही भनाभन र हानाहानको स्थिति पनि सिर्जना भएको हामी पढन पाउछौ । प्रतिस्पर्धाको त्यो घडीमा मुसायराको सिमा र सायरको शालीनता बिर्शेर बिरोध र तुच्छ क्रियाकलाप भएको थियो भन्ने पढ्न पाइन्छ हिन्दी साहित्यमा । त्यो बेला वाह वाहि पाउने सायरको भिड हुन्थ्यो । क्रमस यो काल हटेर गयो हाल आफ्नो मौलिकतालाई उदाहरनिय बनेको छ हिन्दी साहित्यमा , यो राम्रो पक्ष मान्नु पर्छ । तर नेपालमा भने मुसायराले आफनो स्थान जमाईसकेको छैन ।
नेपाली वेब म्यागजिन लिटलेचर अफ नेपालीमा सायर दलबीर सिंह बराइली 'घायल' जीले सुरुवात गर्नु भएको धाराबाहिक पत्रिका 'घायलको तरही मुसायरा' स्वागत योग्य बनेको छ । शास्त्रीय मान्यतालाई नेपाली साहित्यमा उत्पादन गर्ने उद्घोस दलबीर जी लाई जान्छ । गजलको उद्भब मुलत :श्रीन्गारिक वा प्रणयजन्य काब्य विधाका रुपमा भएको हो । र चलिरहेको छ , कतिपय पुरातन पन्थी वा अतितजिबिहरुले गजल प्रेमबिषयमा नै हुनुपर्छ भनेर आग्रह गरेका छन् । सुरुसुरुका मुसायरामा पनि प्रणयविषक गजलहरुले मान्यता वा वाह वाह पाउने गर्दथे । गजलको बाचन शैली पनि तदनुरूप नै थियो । अंग्रेजहरुको शाशनकालमा मुहमद हुसेन ‘आजाद’(१८२९-१९१०) र अलताफ़ हुसेन मौलाना “हाली (१८३७-११४)ले पृथक ढंगले मुसायराको आयोजना गरे । उनीहरुले यसमा प्रेम बिषयक गजल अन्य रचनालाई स्थान दिएनन् । बस्तुत :त्यो बेलाको अभियानले पनि खासै महत्व पाउन सकेन तर त्यो सोच विचारबाट प्रेरित आन्दोलन थियो । जसले गजलका सन्दर्भमा आधुनिकतालाई मार्गप्रशस्त गरेको कुरा बिर्सन मिल्दैन । हाल आएर नेपाली साहित्यमा छुट्टै पहिचान बनाएको छ नेपाली गजल आकास भने बिभिन्न बिषयबस्तुलाई आत्मसाथ गरिरहेका छन् नेपाली गजलकारहरु ।
'घायलको तरही मुसायरा'मा तरहित बिभिन्न शायरहरुबाट बिस्यबस्तुको बिबिधता भएका गजलहरु पोस्ट भै रहेका छन् । एक किसिमले गजलको हितमा त्यो म्यागजिन खँदिलो बनेको छ । गजल गायनका हिसाबले हामी अझै पछि छौ की ? यसर्थ अब एकातिर गजल गायकका लागी नयाँ नयाँ प्रसिक्षित् तथा निपुण गायकहरु उत्पादन गर्नु आवस्यक छ बने अर्कातिर मुसायरा परमपरालाई पनि ल्याउनु उपुक्त देखिन्छ । घायलको तरही मुसायरामा कलम चलाउने सायरको नाम लिन मन लाग्यो -सर्ब प्रथम दलबीर “घायल”,स्टारहंग बान्तवा “जलन “, लक्ष्मन् ‘मिलन’ बिस्ट , जेन तमु , विकास घायल , संजय कुमार खड्का , सुमित्रा पोडेल , निर्मला खडका , स्याङ्गजाली रमेश ,भगवती बस्नेत लगायत अन्य अन्य धेरै हुनुहुन्छ । उहाहरुलाई धन्यबाद दिन चहान्छु । आफ्नै भएपनि विकृत परमपरा त्याग्नु अनि अर्काकै भएपनि राम्रो परमपरा स्वागत गर्नु कदापी नराम्रो होइन । यस बिसयमा सबैले गहन अध्यन गर्नु पर्ने देखिन्छ ।
धन्यबाद ।
santosh_kafle46@yahoo.com इ-mail
spandan.com  website
#  हिन्दी पत्रिकाबाट खोजिमेली

Posted by Unknown on 9:48 PM. Filed under , . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0

0 comments for लेख : गजल र तरही मुसायरा बिचको सम्बन्ध

तपाईंको प्रतिक्रिया दिनुहोस

पछिल्ला सम्प्रेषणहरु

कृती समिक्षा

बिचार बिबिध

गज़लहरु

फिचर

Copyright © 2011 www.literatureofnepali.blogspot.com. All Rights Reserved. | Admin Login.

This page has been visited Time since July 4th 2011